بررسی ویژگی های کلیدی NVIDIA GameWorks – بخش چهارم

بررسی ویژگی های کلیدی NVIDIA GameWorks – بخش چهارم

شرف الشمس

بررسی ویژگی های کلیدی NVIDIA GameWorks – بخش چهارم

در ادامه مقاله به معرفی بخش های دیگر کتابخانه گرافیکی عظیم GameWorks VisualFX نظیر NVIDIA WaveWorks و NVIDIA ShadowWorks می پردازیم، از بین ویژگی های.......

بررسی ویژگی های کلیدی NVIDIA GameWorks – بخش چهارم

NVGames

در ادامه مقاله به معرفی بخش های دیگر کتابخانه گرافیکی عظیم GameWorks VisualFX نظیر NVIDIA WaveWorks و NVIDIA ShadowWorks می پردازیم، از بین ویژگی های گرافیکی که تا به اینجا مورد بررسی قرار گرفت بدون تردید ShadowWorks میان عناوین سه بعدی که تا کنون منتشر شده اند، بیشترین فراوانی و کاربرد را داشته است. Ubisoft یکی از کمپانی های اصلی توسعه دهنده و خالق سری بازی های Assassin's Creed طی سال های گذشته همکاری نزدیکی با انویدیا داشته است و یکی از مشتریان همیشگی کتابخانه گرافیکی GameWorks بوده است، تقریبا از سال 2014 به بعد تمام عناوین تولیدی این کمپانی به نحوی از تکنیک های گرافیکی انویدیا بهره برده اند.

NVIDIA-HBAO+

NVIDIA ShadowWorks مکملی از تکنولوژی های متفاوت جهت شبیه سازی سایه های سینماتیک به بهترین نحو می باشد، به طور مثال تکنیک گرافیکی پرکاربرد +HBAO براساس الگوریتم پایه SSAO طرح ریزی شده است، اگر دقت کنید هر کدام از تکنیک های معرفی شده با عبارت AO پایان یافته است، این عبارت خلاصه شده تکنیک گرافیکی معروف Ambient Occlusion می باشد که در تمام بازی های امروزی شبیه سازی اثرات نور محیطی با سایه طبیعی را برعهده دارد و به جزئی جدایی ناپذیر از تنظیمات گرافیکی بازی ها تبدیل شده است. انویدیا از طریق کتابخانه گرافیکی GameWorks، تکنیک SSAO را توسعه داده و نتایج این پیشرفت را در تکنیک گرافیکی جدیدی تحت عنوان +HBAO معرفی کرده است، لازم به ذکر هست که نسل آینده Ambient Occlusion تحت عنوان VXAO در مراسم GDC 2016 توسط انویدیا معرفی می شود، هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه عملکرد تکنیک گرافیکی جدید منتشر نشده است اما داده های اولیه از به کار گیری سیستم نورپردازی خارق العاده انویدیا یعنی VXGI حکایت می کند، در بخش های بعدی در رابطه با این مبحث به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

NVIDIA-PCSS

ویژگی های کلیدی NVIDIA ShadowWorks به همین جا خلاصه نمی شود، انویدیا با طراحی Advanced Soft Shadows رابط کاربری ساده ای برای توسعه دهندگان فراهم کرده است تا سایه ای کارآمد و با کیفیت بالا را به عناوین سه بعدی اضافه کنند، سری جدید بازی های Assassin's Creed و FarCry کاندیداهای اصلی استفاده کننده از SoftShadows هستند، تکنیک گرافیکی مورد نظر با وجود نمایشی قابل توجه از سایه های محیطی به دلیل تاثیر منفی زیادی که در عملکرد کلی گیم پلی ایجاد می کرد زیاد مورد علاقه گیمرها و منتقدان بازی ها قرار نگرفت، آپشن گرافیکی PCSS که در تنظیمات بازی پرطرفدار Grand Theft Auto V مشاهده می کنید در حقیقت معادل تکنیک پیشرفته شبیه سازی سایه (Advanced Soft Shadows) کمپانی انویدیا می باشد.

grand-theft-auto-v-soft-shadows-performance-

خیلی از گیمرها به ویژه طرفداران تیم سرخ معتقدند که کتابخانه گرافیکی GameWorks عامل مخربی برای عملکرد کلی بازی های پلتفرم PC می باشد و کارایی ضعیف سیستم های قدرتمند به ویژه کارت های گرافیک پرچمدار را مزید به همین علت می دانند، البته نتایج کلی به دست آمده نیز به غیر موثق بودن این ادعاها اشاره ای نمی کند و شاید در نگاه اول هم شما با این افراد هم عقیده باشید، اما با در نظر گرفتن عملکرد کارت های گرافیکی در عناوینی نظیر FarCry 4 ،Project Cars ،GTA V ،The Witcher 3: Wild Hunt و ..... که از ویژگی های اصلی NVIDIA GameWorks استفاده کرده اند، ادعاهای مورد نظر چندان اعتبار رسمی پیدا نمی کنند و به نظر می رسد توانایی و مهارت تیم سازنده و توسعه دهنده بازی ها در عملکرد مناسب تکنیک های گرافیکی GameWorks بسیار مؤثر می باشد.

همچنین در ادامه مطالعه کنید!

بررسی ویژگی های کلیدی NVIDIA GameWorks – بخش اول

بررسی ویژگی های کلیدی NVIDIA GameWorks - بخش دوم

بررسی ویژگی های کلیدی NVIDIA GameWorks - بخش سوم

بررسی ویژگی های کلیدی NVIDIA GameWorks - بخش پنجم

بررسی ویژگی های کلیدی NVIDIA GameWorks - بخش ششم

  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۴
مطالب مشابه

کانال تلگرامی طومار

۰ دیدگاه
دیدگاه ها
دعا و طلسم
هاروس
×